Top 8 technologii e-commerce Trendy

Handel elektroniczny rozwija się dziś skokowo i jest związany. Do końca 2019 roku światowy rynek e-handlu odnotował sprzedaż na poziomie 3,5 bln dolarów. Stanowiło to 14% całkowitego udziału w globalnej sprzedaży detalicznej! Eksperci przewidują również, że do końca 2020 r. globalna sprzedaż w handlu elektronicznym osiągnie rekordowy poziom 4,2 bln dolarów, co stanowi 16% całkowitej sprzedaży detalicznej na całym świecie.

Ale co to oznacza dla właścicieli sklepów?

Konkurencja online z pewnością szybko rośnie. Stawki reklamowe są coraz wyższe i trudno jest zbudować solidną markę, która wyróżniałaby się wśród cyfrowego szumu. Co więcej, nawyki zakupowe konsumentów zmieniają się wraz z pojawieniem się nowych technologii, takich jak Internet przedmiotów (IoT) czy Augmented/Virtual Reality (AR/VR).

Dlatego też podążanie za najnowszymi trendami w handlu elektronicznym jest tak istotne dla przetrwania w krajobrazie handlowym w najbliższej przyszłości.

Aby to ułatwić, przygotowaliśmy listę najważniejszych rozwiązań technologicznych, które detaliści e-commerce będą wykorzystywać w tym roku i w najbliższej przyszłości do pozyskiwania nowych segmentów klientów i zabezpieczania ich rozwoju.

8 Trendowe rozwiązania techniczne w handlu elektronicznym

Sztuczna Inteligencja (AI)

Jednym z aspektów, który zagubił się w zakupach online i który sprawia, że zakupy w sklepie są tak przyjemne, jest pomoc asystenta, który posiada wiedzę na temat oferty i może udzielić odpowiednich zaleceń i spersonalizowanych wskazówek.

Wzrost sztucznej inteligencji i uczenia się maszynowego tylko umocni się na rynku, pozwalając sprzedawcom znaleźć nowe sposoby na zwiększenie personalizacji i poprawę obsługi klienta.

Sztuczna inteligencja może przybrać formę pomocnego wirtualnego asystenta, który kieruje klientów do właściwych ofert produktowych, zadając im kilka pytań dotyczących ich potrzeb i preferencji.

Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Sztuczna inteligencja może również pomóc firmom:

  • dowiedzieć się więcej o swoich klientach i dostarczyć im spersonalizowanych doświadczeń,
  • połączenie danych o klientach z wglądem w czasie rzeczywistym w celu zwiększenia komfortu zakupów,
  • Automatyzacja procesów, takich jak obsługa klienta, dzięki chatbotom, które pomagają klientom przez całą dobę, 7 dni w tygodniu,
  • generować na czas promocje,
  • zoptymalizować ceny i rabaty,
  • i zwiększyć prognozowanie popytu, aby dokonywać mądrzejszych wyborów w zakresie wydatków na reklamę cyfrową.

Konsumenci lubią marki, które o nich dbają. AI pomaga to osiągnąć, łącząc różne punkty danych w zrozumiałą całość, tworząc profile klientów, które zawierają istotne informacje, które detaliści mogą wykorzystać do stworzenia spersonalizowanych doświadczeń.

Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality - AR)

Augmented Reality ma stać się kluczową zmianą w zakupach online. Pomoże on kupującym online wizualizować produkty, które chcieliby kupić, zarówno meble, jak i ubrania. Konsumenci korzystający z Augmented Reality mogą zobaczyć, jak wyglądaliby nosząc dany przedmiot lub jak sofa pasowałaby do ich domu. A wszystko to bez konieczności odwiedzania sklepu z cegłą i zaprawą murarską.

W ten sposób kupujący nabiorą większej pewności siebie, kupując produkty online, a sprzedawcy detaliczni będą mogli cieszyć się niższymi stopami zwrotu. Naturalnie, AR przenosi całe doświadczenie zakupowe na nowy poziom, ponieważ pomaga klientom w jak najszybszym poznaniu produktu.

Rozwiązania Augmented Reality (AR) umożliwiają klientom przymierzanie ubrań dostępnych w sklepie wirtualnie, bez wychodzenia z domu.

Gartner przewiduje, że do 2020 roku 100 milionów konsumentów będzie dokonywać zakupów z wykorzystaniem rozwiązań AR. W niedawnym badaniu 35% respondentów stwierdziło, że będzie robić więcej zakupów przez Internet, jeśli będzie mogło wirtualnie przymierzyć dany produkt przed jego zakupem. Kolejne 22% stwierdziło, że byłoby mniej prawdopodobne, aby odwiedzili sklep z cegieł i zaprawek, gdyby Augmented Reality było dostępne na ich ulubionej platformie e-commerce.

W przyszłości zobaczymy dużo więcej firm korzystających z AR dla swoich produktów. Augmented Reality stanie się standardem w mediach społecznościowych i platformach e-commerce.

Hiperspersonalizowane doświadczenie

Ponieważ sztuczna inteligencja wzrasta w handlu elektronicznym, liczba jej zastosowań jest praktycznie nieograniczona. Sprzedawcy detaliczni są zobowiązani do stosowania sztucznej inteligencji w celu gromadzenia informacji o odwiedzających i dostosowywania sklepów na miejscu do ich preferencji.

Konsumenci bardziej niż kiedykolwiek cenią sobie dostosowane do ich potrzeb doświadczenia i produkty. Jest to coś, co detaliści e-commerce często tracą, gdy konsumenci przechodzą na zakupy online i samoobsługowe.

Wdrażając spersonalizowane rozwiązania na miejscu, detaliści mogą zwiększyć swoje przychody nawet o 25%. Niektóre z najnowszych danych pokazują również, że działania związane z personalizacją mogą zmniejszyć wskaźnik odbicia o 45%.

Personalizacja wspomagana przez sztuczną inteligencję stanie się kluczowym trendem napędzającym przyjęcie tej technologii przez sektor e-commerce. Ponieważ marki przechwytują i analizują bardziej stałe dane konsumenckie, mogą one tworzyć istotne doświadczenia dla kupujących - te w pełni spersonalizowane i jedyne w swoim rodzaju. Tego właśnie oczekują klienci w dzisiejszych czasach.

Ambient commerce

Ambient commerce łączy w sobie wykorzystanie sztucznej inteligencji i czujników, aby pomóc klientom wybrać i zapłacić za przedmioty bez polegania na kasach lub kasach. Amazon i Alibaba zainwestowały miliardy dolarów w nabywanie udziałów w fizycznych sklepach detalicznych. Oczywiście, takie zautomatyzowane sklepy zostały skrytykowane za dyskryminowanie członków społeczeństwa, którzy nie mają kont bankowych lub smartfonów. W rezultacie, niektóre miasta w Stanach Zjednoczonych już ich zakazały i zmusiły Amazonkę do przyjmowania płatności gotówkowych w niektórych swoich sklepach.

Tendencja ta może jednak zyskać pewne gospodarki parowe, na które wpływ ma Covid-19, gdzie konsumenci poszukują możliwości ograniczenia swoich kontaktów z innymi ludźmi.

Online to offline (O2O)

O2O commerce to zupełnie nowa strategia biznesowa, która przyciąga potencjalnych klientów z kanałów internetowych do fizycznych sklepów. Detaliści, tacy jak domy towarowe czy supermarkety, wykorzystują strategie O2O, aby konkurować z sektorem high-tech.

Największe firmy z branży e-commerce, takie jak Alibaba, już zareagowały na ten trend, przechodząc na handel off-line.

Wdrażając markowe doświadczenie online i offline, sprzedawcy detaliczni zyskują bardziej zaangażowanych klientów i dostarczają doświadczenie poprzez więcej kanałów.

Oczywiście, strony off-line są wyposażone we wszelkiego rodzaju inteligentne rozwiązania, takie jak czujniki Internetu Rzeczy, które pozwolą im na połączenie doświadczenia w sklepie z doświadczeniem online.

Chatboty

Największa implementacja możliwości AI leży w chatbotach, które mogą zapewnić obsługę klienta 24/7. Chatboty pozwalają sprzedawcom detalicznym komunikować się z tysiącami swoich klientów, dając im poczucie spersonalizowanego kontaktu i oferując odpowiednie rekomendacje.

Jedno z badań wykazało, że ponad 60% klientów preferuje posiadanie podręczników, stron internetowych lub aplikacji, które odpowiadają na ich pytania. Eksperci przewidują, że 80% firm będzie korzystać z podręczników w 2020 roku.

Obecnie sprzedawcy detaliczni korzystają z chatbotów głównie w zakresie obsługi klienta. Jednakże, jest prawdopodobne, że chatboty staną się jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych w zestawie narzędzi detalistów. Na przykład, w przestrzeni sprzedaży detalicznej, samokontrola stanie się normą, a osobisti asystenci ds. zakupów będą tam pomagać kupującym w uzyskaniu tego, czego chcą. Co więcej, będą oni korzystać z zebranych danych, aby pomóc klientom przewidywać nowe produkty, które mogą im się spodobać.

Zakupy mobilne

Jedną z kluczowych zalet e-commerce jest możliwość nakłonienia kupujących do robienia zakupów dosłownie z każdego miejsca. Według Statisty, do końca 2020 roku 73% sprzedaży e-commerce będzie odbywać się na urządzeniach mobilnych.

Mając to na uwadze, niezwykle istotne jest, aby sprzedawcy detaliczni zbudowali solidną odpowiedź w zakresie projektowania i tworzenia aplikacji mobilnych w celu zaangażowania klientów za pośrednictwem przygotowanych przez nich kanałów.

Firmy zajmujące się handlem elektronicznym już teraz robią wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić użytkownikom bezproblemowe korzystanie z witryn handlu elektronicznego z wieloma różnymi opcjami płatności, w tym portfeli mobilnych.

Inne trendy, które są z tym związane, to korzystanie z Progresywnych Aplikacji Sieciowych (PWA) i innych technologii, które oferują natywne doświadczenia z funkcjami takimi jak powiadomienia typu "push". Trendy te dadzą markom e-commerce kolejny bodziec do poprawy podróży klientów online kupujących za pomocą urządzeń mobilnych.

Konwersyjny handel elektroniczny

Według ostatnich badań 75% gospodarstw domowych w USA będzie posiadać inteligentnego mówcę do 2025 roku. Konsumenci w coraz większym stopniu polegają na asystentach głosowych, takich jak Amazon Alexa, którzy wykonują różne czynności, od sprawdzania pogody po kupowanie produktów online.

Jak przekłada się to na handel elektroniczny?

Na przykład, gdy klient zdaje sobie sprawę, że kończy mu się mleko, może szybko zamówić je za pomocą prostego polecenia głosowego poprzez interfejs konwersacyjny swojego ulubionego sklepu spożywczego online. Dzięki temu użytkownik nie musi otwierać swojego laptopa, wchodzić do przeglądarki, wpisywać nazwy sklepu, dodawać informacji o wysyłce, a na koniec zamawiać produktu.

Asystent głosowy będzie pamiętał poprzednie zakupy, dzięki czemu klienci będą mogli bardzo łatwo powtarzać swoje zamówienia. Pozwoli również klientom na złożenie zamówienia na wynos bez konieczności dotykania czegokolwiek na ekranie. W miarę jak coraz więcej gospodarstw domowych przyzwyczai się do tej technologii, konsumenci będą coraz bardziej komfortowi w dokonywaniu zakupów.

Dlatego właśnie ma ona tak duży potencjał dla firm z branży e-commerce. Rozwiązania głosowe w przestrzeni e-commerce są jednym z kluczowych trendów technologicznych przyszłości.

Wniosek

Handel elektroniczny opiera się dziś na technologii i w najbliższej przyszłości będzie obejmował jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania. Mamy nadzieję, że ta lista trendów pomoże Ci zrozumieć, gdzie e-handel jest teraz i gdzie będzie w ciągu najbliższych kilku lat.