Mobilność na świecie - czy jesteś gotowy?

W dzisiejszych czasach, urządzenia mobilne mają znaczenie. W miarę jak rozpadają się mury między komputerami stacjonarnymi a mobilnymi możliwościami obliczeniowymi, wiele osób preferuje swoje bardziej przenośne rozwiązania na coraz wyższym poziomie. Jako firma, powinieneś mieć tego świadomość. Przecież lepiej iść z prądem, niż próbować poruszać się przeciwko niemu.

Ujmijmy to inaczej - od jak dawna używasz telefonu komórkowego? Jeśli jest w ciągu ostatnich kilku godzin, nie jesteś sam. Szanse są takie, że twoi potencjalni klienci czują się dokładnie tak samo.

Dlatego właśnie oferowanie dedykowanego i dobrze przygotowanego Mobile Experience jest niezbędne. Te platformy nie są już przemyślane. W wielu sytuacjach mogą one być podstawowym sposobem interakcji z Twoją firmą lub usługą. Tnij na skróty i ryzykujesz utratę takich użytkowników na rzecz konkurencji, która podjęła wysiłek, aby zapewnić płynne i intuicyjne doświadczenie użytkownika (UX).

Urządzenia mobilne są na topie

Wszyscy wiemy, że na świecie jest wiele urządzeń mobilnych - ale jak bardzo są one popularne? Według Statysty, obecnie na świecie jest około 4,57 miliarda użytkowników urządzeń mobilnych. Jest to jednak liczba, która wciąż rośnie. Przewiduje się, że do końca 2019 roku liczba ta wyniesie 4,68 miliarda użytkowników telefonów komórkowych. Stanowi to 67 procent ludności świata.

Warto również zauważyć, że obserwuje się rosnącą zmianę w rodzaju używanych telefonów. Obecnie ponad połowa z tych użytkowników - wciąż ponad 2,25 mld osób - posiada smartfon, a liczba ta ma wzrosnąć w miarę wycofywania się starszych modeli z obiegu i produkcji. Oczywiście w różnych częściach świata, takich jak Europa i Ameryka Północna, liczba ta może być statystycznie wyższa.

Mobilny styl życia

Dlaczego więc ważne jest, aby zauważyć, że 2,25 miliarda ludzi ma obecnie smartfon. Samo w sobie może się wydawać, że nie jest to coś, na co należy zwracać uwagę, ale gdy weźmie się pod uwagę sposób, w jaki te urządzenia są rzeczywiście używane, prawda może być o wiele bardziej alarmująca.

Według badania przeprowadzonego przez Ofcom w Wielkiej Brytanii, 72% ludzi używa swoich urządzeń mobilnych, aby uzyskać dostęp do Internetu, a podobne 72% twierdzi, że ich telefon jest najważniejszym środkiem dostępu do światowej sieci, podczas gdy zdumiewające 92% twierdzi, że dostęp do Internetu jest najważniejszym aspektem ich smartfonu. Jeśli starasz się konkurować w sieci, możesz śmiało powiedzieć, że wiele osób będzie chciało uzyskać dostęp do Twoich ofert lub doświadczyć ich bezpośrednio za pośrednictwem swojego urządzenia przenośnego.

Pod wieloma względami podkreśla to dramatyczną zmianę w dzisiejszym stylu życia. Ludzie zaczynają używać inteligentnych urządzeń jako mikrokomputerów w podróży. Jeśli chodzi o dostęp do informacji, usług lub produktów online, ludzie nie wahają się korzystać z telefonu jako pierwsi. Oznacza to, że kluczowe znaczenie ma posiadanie silnego, przyjaznego doświadczenia mobilnego.

Natychmiastowe, natychmiastowe rezultaty

W ramach tego mobilnego stylu życia, użytkownicy oczekują, że ich rozwiązania mobilne i cyfrowe zaspokoją ich potrzeby tak łatwo, jak to możliwe, bez konieczności dodatkowej pracy nad swoim celem. Niezależnie od tego, czy chodzi o zakup ubrań, zgłoszenie roszczenia ubezpieczeniowego czy wejście na pokład samolotu, ludzie oczekują, że ich aplikacje i usługi cyfrowe wykonają 100% pracy.

Jeśli Twoja usługa wymaga od ludzi podjęcia innego działania, mogą się łatwo sfrustrować. Na przykład, jeśli podróż klienta kończy się numerem telefonu i potrzebą zadzwonienia lub nawet poproszenia o wizytę w twoim fizycznym lokalu, wielu z nich instynktownie będzie się od tego uchylać. W końcu wybrali Twoje rozwiązanie, zamiast tego, żeby to zrobić w pierwszej kolejności. Efektem końcowym jest UX, który nie spełnia dalszych potrzeb użytkownika. Twoje rozwiązania muszą oferować natychmiastową satysfakcję i rozdzielczość, a nie być tylko dodatkowym ogniwem w starszym, bardziej tradycyjnym łańcuchu.

Mobilne doświadczenie ma znaczenie

Według Google, 51% użytkowników smartfonów zdecydowało się na współpracę z inną firmą lub marką, ponieważ oryginalna opcja nie zawierała informacji, których potrzebowali w tym momencie. Innymi słowy, nie czekali na swój pierwszy wybór na komputerze stacjonarnym lub laptopie - pozostali na swoim telefonie i udali się prosto do alternatywnej, konkurencyjnej opcji.

Oczywiście, łatwo jest to odrzucić, ponieważ ostrość Google nie jest całkiem taka sama (ale jest to coś, co jednak wkrótce omówimy), ale jak o tym: "Tylko 9% użytkowników pozostanie na mobilnej stronie lub aplikacji, jeśli nie spełnia ona ich potrzeb (np. w celu znalezienia informacji lub szybkiej nawigacji). Tak więc, nawet Google rozumie, że silny UX i UI jest niezbędny.

Co więcej:

  • 40% ludzi po prostu nie wróci na daną aplikację lub stronę mobilną, co prowadzi do bezpośredniej utraty potencjalnych klientów.
  • 28% będzie mniej skłonnych do zakupu od firmy jako całości.
  • 29% przeskoczy bezpośrednio do innego konkurenta, aby zaspokoić swoje potrzeby.

Jeśli chodzi o oferowanie najlepszych mobilnych doświadczeń, nie ma drugiej szansy. Niezadowolony użytkownik nie będzie po prostu czekał, aż uzyska dostęp do swojego komputera stacjonarnego, jeśli dostępne są inne opcje. W rzeczywistości, takie negatywne doświadczenie może aktywnie zaszkodzić ich poglądom na całą markę, zmniejszając wszelkie szanse na zdobycie cennego klienta - lub utratę istniejącego.

Mobile First Index

Jako przykład na to, jak ważne są doświadczenia mobilne, wyszukiwarki takie jak Google czynią z nich priorytet dla informacji, którym służą. Najlepszym tego przykładem jest wspomniany wyżej Mobile First Index tego giganta.

Innymi słowy, Google wyraźnie zaznaczył, że duże doświadczenie mobilne jest niezbędne. Strony internetowe i inne usługi online muszą oferować wszystko, co robią twoje inne równoważne usługi, a co więcej, muszą to robić w szybki i przyjazny dla użytkownika sposób.

Z drugiej strony, słabo rozwinięte doświadczenie będzie postrzegane tylko niekorzystnie. Być może powinniśmy myśleć o tym jako o pierwszym doświadczeniu mobilnym, ponieważ coraz częściej jest to pierwsze wrażenie, jakie użytkownicy odnoszą do Twojej firmy, produktu lub usługi.

Identyfikacja trendów związanych z mobilnymi doświadczeniami użytkowników

Nie wszyscy będą korzystać z twoich usług w ten sam sposób. Nie możesz poprowadzić wszystkich tym samym korytarzem. Jeśli chodzi o interfejs użytkownika, ludzie muszą być w stanie iść tam, gdzie trzeba.

Jest to jeden z powodów, dla których ważne jest, aby stworzyć różne osoby, w oparciu o grupy, które korzystają z Twojej aplikacji lub produktu mobilnego. Na przykład, załóżmy, że masz usługę, która pozwala ludziom umieszczać recenzje dla lokalnych kwiaciarni w ich okolicy. Od razu możemy zidentyfikować dwie różne grupy użytkowników:

  • Recenzenci: ludzie, którzy szukają firmy, z której korzystali i zamieszczają recenzje. Właściciele firm: ludzie, którzy chcą zobaczyć, co ludzie mówią o swoim serwisie.

Oczywiście, nie jest to pełna lista, ponieważ rzeczywiste wyniki nie będą tak binarne. Na przykład, co z ludźmi, którzy będą korzystać z Twojego serwisu do wyszukiwania i znajdowania nowych kwiaciarni w swojej okolicy?

We wszystkich tych przypadkach, każda osoba powinna być w stanie płynnie poruszać się i znaleźć potrzebne jej funkcje. Identyfikując te osoby, można lepiej zrozumieć ich potrzeby i punkty bólu. Być może właściciele sklepów są znacznie starsi od przeciętnego użytkownika, a nie tak intuicyjni w przypadku aplikacji mobilnych, albo też Twoi użytkownicy są znacznie bardziej zaangażowani i brakuje im funkcji społecznościowych, do których zazwyczaj się przyzwyczajają. Są to potrzeby, na które z łatwością można odpowiedzieć za pomocą najlepszych doświadczeń mobilnych.

Więc, co powinno być zrobione Twoje rozwiązanie mobilne?

Jedną rzeczą jest identyfikacja problemów i obszarów ryzyka, ale inną całkowicie identyfikacja możliwych do zastosowania rozwiązań.

Rzeczywiste potrzeby różnią się oczywiście w zależności od branży i przeznaczenia rozwiązań mobilnych. Istnieje jednak niewiele wspólnych elementów, które większość aplikacji mobilnych powinna uwzględnić:

  • Czy informacje są jasne i skoncentrowane? Czy użytkownicy są w stanie jasno odczytać to, co należy przeczytać, nie wprowadzając w błąd? Czy nawigacja jest wystarczająco płynna?
  • Czy użytkownik może płynnie przechodzić z jednego obszaru do drugiego, nie gubiąc się - a najlepiej robić to w jak najmniejszej liczbie stuknięć?
  • Czy oferują Państwo opcje specyficzne dla urządzeń przenośnych, takie jak przyciski, które można stukać i obszary, które można otwierać i zamykać, aby lepiej dopasować mobilny ekran?
  • Czy czasy załadunku są akceptowalne? Użytkownicy nie będą pozostawać w pobliżu, jeśli Twoje rozwiązanie jest wolniejsze od innych.
  • Czy przewidujesz potrzeby użytkowników i zapewniasz, że będą musieli przejść przez jak najmniejszą liczbę ekranów i procesów?
  • Czy Twoje rozwiązanie jest przystosowane do dynamicznej pracy pomiędzy telefonami i tabletami? Użytkownicy z większymi ekranami nie powinni być zmuszeni do korzystania z dokładnie takiej samej konfiguracji jak w przypadku mniejszych urządzeń i na odwrót.

Badając i odpowiadając bezpośrednio na te potrzeby, możesz zacząć tworzyć lepsze rozwiązanie mobilne, które będzie odpowiadało dzisiejszym potrzebom użytkowników. Jeśli szukasz pomocy eksperta w planowaniu tych usprawnień, nasz warsztat Mobile Experience z pewnością może pomóc!

Co z tabletami?

Być może zauważyłeś, że wszystkie powyższe informacje skupiają się przede wszystkim na smartfonach. Jednak tablety to również coś, co należy wziąć pod uwagę. Przecież zazwyczaj korzystają one z tych samych atutów, produktów i rozwiązań, co ich mobilne odpowiedniki.

Chociaż powyższe dane nie obejmują tabletów, to jednak oznacza to tylko, że rzeczywiste liczby są faktycznie większe. W badaniu Ofcomu, podczas gdy 78% zaadoptowało smartfon, 58% zaadoptowało tablet. Choć jest prawdopodobne, że te grupy odbiorców mocno się pokrywają, to jednak pokazuje to również znaczenie tych większych urządzeń inteligentnych.

Ponieważ wiele sklepów z aplikacjami i rynków nie jest w stanie łatwo odróżnić produktów przeznaczonych dla tabletów od produktów przeznaczonych dla urządzeń mobilnych, zazwyczaj najlepiej jest stworzyć rozwiązanie mobilne, które może dynamicznie się powiększać, aby wykorzystać dodatkowy rozmiar ekranu (i zmianę jego wymiarów), z którego korzystają tablety.

Going Mobile!

Jeśli nie było to jasne, mobilny element Twojego biznesu nie jest czymś, co można zignorować. Jeśli nie masz jeszcze ustalonej mobilnej wersji swoich usług, teraz na pewno nadszedł czas, aby zacząć. Jeśli już to oferujesz, warto zadbać o to, by były one zgodne z nowoczesnymi standardami - nie ryzykuj utraty użytkowników i klientów z powodu przestarzałych doświadczeń.

Biorąc pod uwagę, że najwyższy wskaźnik wykorzystania smartfonów leży po stronie młodszych pokoleń, można śmiało powiedzieć, że ten wzrost wykorzystania telefonów komórkowych wzrośnie dopiero w przewidywalnej przyszłości.

Jeśli nadal nie jesteś przekonany, spójrz na swój biznes w telefonie i po prostu zapytaj: "czy można to zrobić lepiej?".

Perspektywa biznesowa

W miarę jak urządzenia mobilne stają się coraz bardziej powszechne, pojawia się również zapotrzebowanie na wydajne i płynne doświadczenia mobilne. Użytkownicy oczekują, że będą mieli dostęp do Twoich usług w podróży bez żadnych kompromisów. W miarę jak smartfony i tablety przejmują kontrolę nad codziennym życiem, Twoja firma musi dbać o to, by jak najlepiej wykorzystać swoje możliwości. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz nową usługę, czy chcesz zaktualizować starszą, nie można nie doceniać znaczenia mobilnego UX-a.