Korzyści CRM: Jak CRM poprawia relacje z klientami

Znalezienie klientów dla Twojej firmy nie jest łatwe. A kiedy już ich znajdziesz, pojawia się kolejne wyzwanie - ustanowienie i utrzymanie z nimi silnych relacji.

Oprogramowanie CRM pomaga scentralizować, zoptymalizować i usprawnić komunikację. Im lepiej znasz swoich klientów, tym silniejsze będą z nimi relacje.
Tutaj dzielimy się 6 korzyściami CRM, które koncentrują się na kluczowych obszarach relacji z klientami, co pozwala oferować wysokiej jakości, spójne i terminowe interakcje z klientami.
Wszyscy słyszeliśmy o CRM, co oznacza zarządzanie relacjami z klientami.

Klienci są ważni, ponieważ żadna firma nie istnieje bez swojej bazy klientów. Sukces biznesowy zależy oczywiście od sposobu, w jaki firma zarządza bazą danych klientów.

Ale porozmawiajmy o „R” w „CRM”.

Relacje są zdecydowanie najważniejszą częścią modnego akronimu - CRM.

Czemu? Ponieważ relacje są pomostem między ofertą biznesową a potrzebami klientów.

W rzeczywistości większość firm, które rozważają wdrożenie systemu CRM, przede wszystkim szuka sposobu na poprawę jakości i spójności relacji z klientami oraz budowanie lojalności klientów.

Oznacza to, że chcą usprawnić swoje podstawowe procesy biznesowe - zarządzanie danymi kontaktowymi i usprawnienie relacji z klientami.

Według Software Advice, zarządzanie kontaktami jest najważniejszą funkcją, o którą prosi 88% użytkowników CRM, a następnie możliwość śledzenia interakcji z klientami (80%), planowania zadań i ustawiania przypomnień (75%).

Jednak opisując zalety oprogramowania CRM, bardzo często „ewangeliści CRM” mają tendencję do skupiania się na tym, jak system może pomóc Ci zwiększyć przychody, zarządzać lejkiem sprzedaży, łapać i pielęgnować potencjalnych klientów, wysyłać lepsze kampanie marketingowe, zarządzać zespołem, prowadzić raporty obsługi klienta, a nawet analizować dane.

I są w 100% poprawne - dobry system CRM Ci w tym pomoże!

Ale… wygląda na to, że nie dostrzegają słonia w pokoju - spędzają niewiele czasu na omawianiu wielkości podstawowej (ale kluczowej) funkcjonalności CRM - zarządzania kontaktami!

Lepsze relacje = większa satysfakcja klienta
Wraz z rozwojem firmy rośnie baza klientów.

W końcu centralizacja i usprawnienie komunikacji z klientami, zarówno potencjalnymi, jak i istniejącymi, staje się coraz trudniejsze.

Ważne rozmowy są ukryte w wiadomościach e-mail, rozrzucone w arkuszach kalkulacyjnych, zagubione na karteczkach Post-it, co prowadzi do niejednolitych i niespójnych interakcji z klientami.

Wszystko to prowadzi do - prosto i wyraźnie - utraty pieniędzy.

Ale nie martw się!

Badania pokazują, że odpowiedzią na ten problem może być system CRM.

Raport firmy Software Advice podaje, że 74% wszystkich użytkowników CRM stwierdziło, że CRM „oferował lepszy dostęp do danych klientów”; tymczasem 61% dystrybutorów twierdzi, że CRM umożliwił im łatwiejszy dostęp do kluczowych informacji i danych o klientach.

Badanie przeprowadzone przez Capterra ujawniło, że 47% użytkowników CRM twierdziło, że korzystanie z systemu CRM znacząco wpłynęło na utrzymanie klienta i satysfakcję.

Wpływ CRM na biznes

Zobaczmy więc, jakie korzyści daje CRM i jak może on przenieść Twoje relacje z klientami na „inny poziom” - poziom pełnej satysfakcji, czyli lojalności klientów.

6 korzyści z CRM poprawiających relacje z klientami
Jak bardzo jesteś zadowolony ze wskaźników satysfakcji klientów? (gra słów przeznaczona)

Nie mówię tylko o świadczonej przez Ciebie obsłudze klienta, ale raczej o jakości Twoich codziennych interakcji z klientami.

System CRM może przynieść korzyści Twojej firmie, pomagając scentralizować, zoptymalizować i usprawnić komunikację z klientami oraz stać się lepszym w tych 6 obszarach.

1. Lepsza znajomość klientów
Może się to wydawać proste, ale sam fakt, że wszystkie informacje o każdym kontakcie są przechowywane w jednym miejscu, sprawia, że ​​CRM jest niezwykle potężnym narzędziem komunikacji.

Podobnie jak ściągawka oferująca łatwy dostęp do kluczowych informacji, system CRM daje zespołom sprzedaży, marketingu i obsługi klienta przewagę konkurencyjną.

Znają nie tylko imię i nazwisko kontaktu, adres e-mail, numer telefonu, adres pocztowy, stronę internetową i konta w mediach społecznościowych, ale także krytyczne fakty biznesowe, takie jak pozycja kontaktu w firmie, jego relacje z innymi kontaktami w Twojej bazie danych, język, którym mówią, a nawet ich urodziny.

Dzięki tym wszystkim informacjom personalizacja komunikacji z kontaktem staje się dziecinnie prosta.

Za pomocą CRM możesz zapisać wszystkie działania, projekty, sprzedaż, wiadomości na czacie na żywo, wymianę e-maili, faktury, zamówienia, kontrakty lub zgłoszenia obsługi klienta, w które kontakt był kiedykolwiek zaangażowany.

Innymi słowy, system CRM pozwala lepiej wiedzieć, kim są Twoje kontakty i czego chcą.

2. Lepsza segmentacja
Nikt nie chce robić interesów z tłumem bez twarzy. Każdy chce mieć do czynienia z doskonałą publicznością.

Możesz to zrobić, dzieląc kontakty (klientów i potencjalnych klientów) na docelowych odbiorców. I nie ma nic innego, co lepiej radzi sobie z segmentacją niż CRM.

CRM umożliwia podział danych według kategorii i kryteriów, ułatwiając tworzenie ukierunkowanych list. Wykorzystywane w sprzedaży i marketingu takie posegmentowane listy umożliwiają prowadzenie określonych kampanii marketingowych klientów (i kampanii marketingowych opartych na kontach) oraz analizowanie procesu sprzedaży i puli potencjalnych klientów.

Wiedząc, do kogo się zwracasz, możesz świadomie dostosować swoją ofertę, taktykę, a nawet propozycję sprzedaży!

Krótko mówiąc, dobry system CRM pomaga lepiej wiedzieć, kto jest naprawdę zainteresowany tym, co masz do zaoferowania, kto wciąż jest na płocie, a kto jest zimny jak lód.

3. Lepsze utrzymanie klientów
Oprócz tego, że jest wielkim atutem w znajdowaniu i pielęgnowaniu potencjalnych i nowych klientów, CRM jest również doskonałym narzędziem do utrzymywania zadowolenia obecnych klientów.

System CRM oferuje kilka korzyści związanych z „zatrzymaniem klientów”: pomoże Ci dotrzymać obietnic, przypominając o spotkaniach lub kiedy wysyłać wiadomości e-mail.

Ale prawdziwą sztuczką jest to, że CRM może również skłonić Cię do skontaktowania się z tymi klientami, z którymi nie skontaktowano się od jakiegoś czasu i być może czują się zaniedbani.

Przecież utrzymanie dotychczasowego klienta jest 6- lub 7 razy tańsze niż pozyskanie nowego, twierdzi raport Fredericka Reichhelda z Bain & Company.

prawdopodobieństwo sprzedaży istniejącemu a nowemu klientowi

Aby podtrzymać zainteresowanie klientów, system CRM może również pomóc w zaplanowaniu działań marketingowych: wysyłaniu kampanii e-mailowych, bezpłatnych ofert próbnych lub ankiet po zakupie, itp. - wszystko we właściwym czasie!

4. Lepsze przewidywanie potrzeb
Czujemy się pewniej, gdy wiemy, czego się spodziewać.

To samo dotyczy biznesu. Dzięki śledzeniu jego nawyków zakupowych łatwiej jest sprzedawać klientom produkty krzyżowe lub dodatkowe.

A ponieważ jedną z kluczowych zalet posiadania systemu CRM jest pomoc handlowcom w zwiększaniu sprzedaży i szybszej sprzedaży, to właśnie dostęp do historii interakcji z klientem przez całą podróż klienta umożliwia przedstawicielom handlowym przewidywanie potrzeb klientów.

Jeśli znasz historię zakupów kontaktu - co kupił i kiedy, jakie kontrakty mu zaoferowano, jakie nawyki zakupowe wykazał, a nawet jak stali się Twoimi klientami, możesz być proaktywny i we właściwym czasie przedstawiać nowe lub lepsze oferty !

System CRM jest również niezbędny do zapewnienia doskonałej obsługi klienta. Dostęp do historii interakcji ułatwia oferowanie klientom terminowej obsługi.

Wystarczy kilka kliknięć i wiesz, czy kontakt miał jakieś problemy z Twoim produktem, jak zostały obsłużone jego zgłoszenia serwisowe i czy były one spełnione czy nie. A jeśli skarżyli się na coś w przeszłości - masz szansę odzyskać swoją reputację i zaoferować klientom znacznie lepszą obsługę.

5. Lepsza i szybsza komunikacja
Nie zmuszanie klientów do czekania poprzez szybkie odpowiadanie na ich prośby jest oznaką profesjonalizmu.

Oszczędzanie czasu Twojego i Twoich klientów to system CRM, który oferuje zestaw dostosowywalnych, gotowych do użycia szablonów wiadomości e-mail, listów, dokumentów, ofert, ofert, zaproszeń, biuletynów itp.

Mówiąc o gotowych szablonach, oto jeden dla Ciebie.

W naszym najnowszym wydaniu raportu testów porównawczych obsługi klienta stwierdzono, że 90% firm nie używa autoresponderów, aby potwierdzić, że otrzymały wiadomość e-mail dotyczącą obsługi klienta.

Po prostu skopiuj poniższy szablon i prześlij go do swojego systemu CRM, aby wyróżnić się na tle konkurencji:

Szablon wiadomości e-mail z autoresponderem

Kolejną korzyścią jest to, że system CRM może również pomóc w przygotowywaniu wiadomości SMS i e-maili oraz planowaniu ich wysyłki z tygodniowym lub miesięcznym wyprzedzeniem.

A jeśli chodzi o obsługę zgłoszeń klientów, szybkość jest wszystkim!

Dzięki historii interakcji z kontaktami za jednym kliknięciem CRM umożliwia personalizację komunikacji, wysyłanie odpowiedzi oferujących szybkie rozwiązania powtarzających się problemów, wysyłanie linków do często zadawanych pytań i filmów, nie wspominając o tym, że połączenia telefoniczne można wykonywać bezpośrednio z systemu.

6. Lepsza ochrona prywatności danych
Na koniec zajmijmy się „modnym hasłem ostatnich kilku lat” - ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO)!

Aby zachować zgodność z wymogami dotyczącymi prywatności danych nowego rozporządzenia UE, niezwykle ważne jest posiadanie oprogramowania CRM z wbudowaną funkcjonalnością związaną z RODO.

Główną zaletą CRM jest to, że zaoszczędzi Ci to dużo czasu i wysiłku, ponieważ zgodność z RODO jest pracą samą w sobie, nie wspominając o wszystkich nieprzyjemnych konsekwencjach prawnych, jeśli tego naruszysz

Dzięki RODO lepiej być bezpiecznym niż żałować.

System CRM może pomóc w uzyskaniu i udokumentowaniu zgody Twoich kontaktów na przechowywanie i wykorzystywanie ich danych osobowych (zgód), wysyłaniu automatycznych powiadomień do wszystkich nowych kontaktów informujących o chęci przechowywania ich danych, zarządzaniu subskrypcją Twoich klientów na preferencje komunikacji e-mailowej , a nawet skonfiguruj reguły aktualizowania danych osobowych grup kontaktów - wszystko naraz.

Wykonanie tego wszystkiego ręcznie zajmie większość czasu, a także ryzykujesz popełnienie błędów. Jednak skonfigurowanie systemu CRM, który zrobi to za Ciebie, jest szybkim, bezpiecznym i niezawodnym sposobem na zapewnienie zgodności komunikacji z klientami z RODO, co z kolei buduje zaufanie, gdy obchodzisz się z danymi klientów z szacunkiem.

Relacje z klientami jako priorytet biznesowy
Klient to coś więcej niż szansa na sprzedaż.

Możesz mieć najbardziej niesamowity produkt do zaoferowania, ale jeśli nie będziesz odpowiednio traktować swoich klientów, nic nie sprzedasz!

Dlatego budowanie z nimi dobrych relacji jest priorytetem numer jeden każdej firmy.

I właśnie to CRM robi najlepiej - pomaga utrzymać świetne relacje z klientami, traktując każdego z osobna, nie zapominając o nich i będąc tam, kiedy Cię potrzebują.

Ponadto w obliczu nowego unijnego prawa dotyczącego prywatności system CRM zgodny z RODO jest potężnym narzędziem wzmacniającym więź z klientami, ponieważ buduje głębsze zaufanie u Twoich kontaktów, ponieważ ich dane osobowe będą przetwarzane w bezpieczny sposób i zawodowo.