Jak wykorzystać CRM do poprawy obsługi klienta

W związku z ostatnim boomem technologicznym i transformacją cyfrową, nastąpiła cała "rewolucja konsumencka" i pojawiła się nowa generacja świadomego i zaangażowanego społecznie Klienta 2.0. To już nie cena czy produkt jest powodem, dla którego klient robi z Tobą interesy. Dziś chodzi o doświadczenie klienta. Aby być konkurencyjnym, trzeba wyjść ponad oczekiwania i dostarczyć wspaniałe doświadczenie. Ale jak? W tym artykule podzielimy się tym, w jaki...


Baza danych CRM: odkrywanie tajemnic klientów dla rozwoju biznesu

Dostęp do danych klientów. Prawie każda firma go ma. Wyzwanie polega na tym, że według danych Search Business Analytics 41% firm zmaga się obecnie z wiązaniem danych klientów z działaniami biznesowymi. I spójrzmy prawdzie w oczy: Nie ma większego pożytku z posiadania danych, jeśli nie sprawisz, że będą dla ciebie działać, prawda? Ale nie o to chodzi w CRM. Wręcz przeciwnie! Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) polega na jak najlepszym...


Kiedy zmienić system CRM - 7 znaków ostrzegawczych

Branża CRM szybko się zmienia, a wraz z nią cały czas pojawiają się nowe funkcje. Czy Twój dostawca rozwiązań CRM jest innowatorem, czy laggardem? Wdrożenia w całej firmie są trudne, ale jeśli nie dostajesz wartości z istniejącego rozwiązania, może to być czas, aby rozważyć zmianę systemów CRM. Skąd wiesz, kiedy nadszedł czas, aby znaleźć nowego dostawcę? Udostępniamy 7 znaków ostrzegawczych, wspieranych przez badania, aby pomóc Ci przejrzeć swoje...


Jak szybko rozwijające się firmy wykorzystują SaaS

Technologia umożliwiła firmom przejście od rozwiązań lokalnych do rozwiązań na żądanie. Sterownikiem jest tutaj chmura i SaaS, ale czym jest SaaS i czy Twoja firma powinna rozważyć przejście na chmurę? Przyjęcie chmury jest częste wśród małych i średnich firm, ale to firmy korporacyjne są obecnie liderami w zakresie adaptacji. Tutaj udostępniamy badania dotyczące użytkowania, trendów i przykładów SaaS. SaaS oferuje wiele korzyści, a firmy, które przeniosły...


Czym jest CRM? Ostateczny przewodnik do sukcesu CRM

  Co to jest CRM, co to oznacza i dlaczego Twoja firma powinna się nim przejmować? Odpowiadamy na wszystkie te pytania i nie tylko, aby pokazać, w jaki sposób CRM może przynieść korzyści Twojej firmie. W jaki sposób CRM dopasowuje się do działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta? Stawiając klienta na pierwszym miejscu, możesz przełamać silosy organizacyjne i stać się firmą zorientowaną na klienta. CRM to coś więcej niż technologia. Po pomyślnym...


Korzyści CRM: Jak CRM poprawia relacje z klientami

Znalezienie klientów dla Twojej firmy nie jest łatwe. A kiedy już ich znajdziesz, pojawia się kolejne wyzwanie - ustanowienie i utrzymanie z nimi silnych relacji. Oprogramowanie CRM pomaga scentralizować, zoptymalizować i usprawnić komunikację. Im lepiej znasz swoich klientów, tym silniejsze będą z nimi relacje. Tutaj dzielimy się 6 korzyściami CRM, które koncentrują się na kluczowych obszarach relacji z klientami, co pozwala oferować wysokiej jakości, spójne i...


18 statystyk CRM, które musisz znać

Oprogramowanie CRM jest obecnie największym rynkiem oprogramowania na świecie, a wzrost nie zwalnia. W rzeczywistości oczekuje się, że CRM osiągnie obecnie ponad 80 miliardów dolarów przychodów do 2025 roku. Jednym z kluczowych czynników rozwoju CRM jest dostępność. Firmy chcą mieć dostęp do danych klientów w czasie rzeczywistym, a wiodące są rozwiązania mobilne i chmurowe. Od obsługi klienta i marketingu e-mailowego po personalizację, firmy oczekują teraz...


RODO i CRM: Jak zarządzać danymi klientów

Co to jest RODO i dlaczego jest ważne dla Twojej firmy? Weszło w życie nowe rozporządzenie UE dotyczące prywatności, zwane ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO). Dzięki niemu nakłada surowe wymagania dotyczące sposobu gromadzenia, przechowywania i zarządzania danymi osobowymi przez firmy. Jeśli nie znasz RODO, oto co musisz wiedzieć: RODO zapewnia obywatelom UE większą kontrolę nad ich danymi osobowymi i gwarantuje, że ich informacje są...


Skuteczne wdrażanie systemu CRM - 8 wskazówek

CRM nie jest narzędziem typu plug-and-play, które po prostu dodajesz do swojego stosu technologicznego. Firmy, które uzyskują dodatni zwrot z inwestycji w wysokości 8 USD za każdego wydanego 1 USD, traktują CRM jako strategię biznesową. To podstawa ich działalności. Prawie 75% wszystkich projektów CRM kończy się niepowodzeniem. Powodem nie jest oprogramowanie - to słaba adaptacja przez użytkowników. Jak możesz zapewnić, że CRM zostanie pomyślnie wdrożony i przyjęty...


Jak CRM może pomóc w tworzeniu lepszych kampanii marketingowych

Dzisiejsi konsumenci są dosłownie bombardowani różnego rodzaju wiadomościami i ofertami, które pojawiają się z każdego zakątka. Pomyśl o tym przez chwilę, ile razy dziennie otrzymujesz e-mail promocyjny od marki, w której się zapisałeś? A co ważniejsze, jak często to czytasz? Zdobywanie klientów nigdy nie było tak trudne, jak obecnie, ponieważ „wszyscy zajmują się marketingiem”. Wszyscy są w mediach społecznościowych, każdy ma bloga, każdy...


8 sposobów na odnalezienie odpowiedniego systemu CRM dla Twojej firmy

System CRM jest koniecznością w każdym biznesie B2B. Ale jakie korzyści daje CRM i dlaczego warto zainwestować w system CRM? Przy tak wielu dostawcach do wyboru, jak wybrać odpowiedniego dostawcę CRM? Co wyróżnia jednego dostawcę spośród innych? Od metod wdrażania po funkcjonalność, od integracji po doświadczenie użytkownika - omawiamy 8 rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, zanim zdecydujesz się na odpowiedniego dostawcę dla swojej firmy. Nie ma co do tego...


8 powodów, by wybrać CRM w chmurze dla Twojej firmy

Jak znaleźć rozwiązanie chmurowe, którego potrzebuje Twoja firma CRM (zarządzanie relacjami z klientami) to modne hasło współczesnego świata biznesu: wszyscy mówią o CRM, prawie każdy wie, że może na nim znacząco skorzystać, ale tylko nieliczni wiedzą, które rozwiązanie najlepiej pasuje do ich modelu biznesowego. Nie ma znaczenia, czy Twoja firma zatrudnia 10, czy więcej niż 100 osób - CRM to narzędzie, które pomoże Ci nawiązać bliższe relacje z klientami...


Co to jest system ERP?

System klasy ERP ma na celu integracje działów i funkcji, które istnieją w ramach danej firmy. Sama integracja oznacza wykorzystanie wspólnej bazy danych w jednym systemie. Pozwala to na posługiwanie się jednym zbiorem danych w obrębie firmy. Nie jest łatwo zapewnić dostęp do poprawnych i aktualnych informacji. To jedno z największych wyzwań przedsiębiorstw i jednocześnie najważniejszy czynnik przy podejmowaniu decyzji. Zdarza się tak, że informacje, którymi dysponuje...


Dlaczego warto zdecydować się na zakup systemu ERP, cz. 1

Przed podjęciem każdej decyzji wprowadzającej radykalne zmiany w zarządzaniu firmą, trzeba przeanalizować każdy aspekt zmian. Wysiłek finansowy, ale i ludzki, jaki będą musieli ponieść wszyscy, musi znaleźć swoje uzasadnienie w sferze ekonomi przedsiębiorstwa, ale też codziennego podstawowego funkcjonowania firmy. Krótko mówiąc,musi przynieść zysk w każdym aspekcie, bo inaczej, po co wprowadzać zmiany? Jeżeli nie są jeszcze Państwo przekonani o zaletach systemu ERP...


Oprogramowania CRM

Nie ma wątpliwości co do tego, że działanie każdej firmy opiera się na kliencie. On zawsze był najważniejszy, a jego satysfakcja z danego towaru lub choćby z jakości obsługi sprawi, że w przyszłości również skorzysta z usług danej firmy. Dlatego tak istotne jest, by przedsiębiorcy byli otwarci na oczekiwania klientów i spełniali je możliwie jak najdokładniej. Bardzo duże znaczenie ma też relacja między usługodawcą a klientem. Jeśli jest umiejętnie nawiązana...


Wady systemów ERP (i firm konsultingowych) cz. II

4. Nieodpowiednia do potrzeb zawartość formatek Nie jednokrotnie spotkałem się z sytuacją, kiedy to użytkownicy systemów ERP używali ich nich nieprawidłowo, wpisując na przykład :branżę kontrahenta w polu NIP, natomiast jego REGON w polu typ itp. Dlaczego? Ponieważ, gdzieś musieli te dane - dosyć ważne z punktu widzenia ich biznesu - wprowadzić. W sytuacji, kiedy to nie mieli do dyspozycji dedykowanych pól "Branża" bądź też "REGON", wpisywali je wówczas w inne...


Do czego służą systemy klasy ERP? Cz. II

Funkcjonalność systemów ERP Systemy ERP różnych producentów dość znacząco różnią się między sobą na przykład sposobem obsługi czy zakresem funkcjonalności. Istotą oprogramowania tego rodzaju jest oczywiście obsługa wszystkich lub co najmniej większości płaszczyzn działalności firmy. Dzięki dobremu systemowi ERP można między innymi: zarządzać finansami przedsiębiorstwa (moduł finansowo-księgowy), zarządzać produkcją oraz magazynem (moduł do...


Zastosowania systemów ERP

Wśród wszystkich rozwiązań programowych dla firm które są obecnie dostępne, systemy ERP należą do zdecydowanie najpopularniejszych. Jest to propozycja bardzo uniwersalna, dobrze sprawdzająca się w każdej firmie – zarówno niewielkim przedsiębiorstwie jak i potężnej, międzynarodowej korporacji. Z tego powodu produkty oznaczane jako "ERP" możemy obecnie znaleźć w ofertach wielu różnych producentów. Jest to jednak swego rodzaju pułapka. Skoro bowiem tak dużo...


Wady i zalety korzystania z systemów zarządzania sprzedażą

Wady i zalety korzystanie z systemów zarządzania treścią Dla użytkowników komputerów oraz internetu wprowadzenie systemów CMS to naprawę świetny pomysł. Posiadają wiele zalet między innymi: zmniejszona ilość kosztów obsługi strony od kwestii technicznej oszczędność czasu jaki jest potrzebny do stworzenia strony internetowej łatwe ustawienie parametrów, które zarządzają treścią przejrzystość w użytkowaniu programów. Minusami używania...


Zarządzanie treścią witryny internetowej. Co to jest CMS i dlaczego powinniśmy z niego korzystać?

Zarządzanie treścią witryny internetowej. Co to jest CMS i dlaczego powinniśmy z niego korzystać? Nie da się ukryć, że najbardziej wygodnym rozwiązaniem, gdy potrzebujemy swojej witryny www, jest po prostu zlecenie jej wykonania sprawdzonej agencji. Jak jednak ma się sprawa w temacie późniejszej aktualizacji tej witryny? Nikt chyba nie chciałby na stałe uzależnić się od wspomnianej agencji i zlecać jej stałe dodawanie nowych informacji na stronę. Zamiast tego lepiej...


Wady systemów ERP (i firm konsultingowych) cz. I

  Na rynku oprogramowania istnieje wiele systemów ERP o dosyć szerokiej funkcjonalności, zdających się bowiem wpisywać w standardowe potrzeby większości firm. Po wprowadzeniu okazuje się jednak, iż oprogramowaniu dużo brakuje do doskonałości, natomiast korzystanie z niego nie jest przyjemnością, z kolei jest prawdziwym utrapieniem. Poniżej prezentuję siedem elementów, na które to koniecznie trzeba zwrócić uwagę wybierając system ERP - wskazane problemy...