Jak szybko rozwijające się firmy wykorzystują SaaS

Technologia umożliwiła firmom przejście od rozwiązań lokalnych do rozwiązań na żądanie. Sterownikiem jest tutaj chmura i SaaS, ale czym jest SaaS i czy Twoja firma powinna rozważyć przejście na chmurę?

Przyjęcie chmury jest częste wśród małych i średnich firm, ale to firmy korporacyjne są obecnie liderami w zakresie adaptacji. Tutaj udostępniamy badania dotyczące użytkowania, trendów i przykładów SaaS.
SaaS oferuje wiele korzyści, a firmy, które przeniosły się do chmury, przeżywają szybki wzrost. Jeśli nie jesteś przekonany, przedstawiamy 7 powodów, dla których SaaS może napędzać rozwój biznesu.
Wyobraź sobie scenę:

Jest rok 1961.

John McCarthy, znany informatyk, wygłasza przemówienie do studentów MIT odważnie twierdzi, że:

„Obliczenia mogą pewnego dnia zostać zorganizowane jako narzędzie użyteczności publicznej”.

W tamtym czasie brzmiało to absurdalnie.

A jednak jesteśmy tutaj, ponad pięćdziesiąt lat później, budując start-upy i jednorożce (firmy o wartości rynkowej powyżej 1 miliarda dolarów) w oparciu o wspólne zasoby mocy obliczeniowej.

John McCarthy miał rację.

Chociaż pomysł istniał już od pół wieku, technologia internetowa wymagana do obsługi SaaS zaczęła dojrzewać dopiero na początku XXI wieku.

Obecnie SaaS jest opłacalną alternatywą dla tradycyjnego wdrożenia IT, w którym musisz kupić lub zbudować własną infrastrukturę IT, samodzielnie zainstalować oprogramowanie, skonfigurować aplikacje i zatrudnić dział IT, aby to wszystko utrzymać.

Chociaż aplikacje SaaS istnieją już od jakiegoś czasu, firmy wciąż mają wiele pytań, czy te aplikacje są dla nich realną opcją.

Czy rozważasz przeniesienie swoich aplikacji biznesowych do SaaS?

Zastanawiasz się, jakie korzyści biznesowe daje model SaaS?

Heck, czy SaaS to kolejny akronim biznesowy, który nic dla ciebie nie znaczy?

Jeśli kiwasz głową na którekolwiek z powyższych, czytaj dalej, wyjaśniając, czym jest SaaS, dlaczego firmy przechodzą do chmury i jakie korzyści może przynieść Twoja firma z SaaS.

Ale najpierw…

Co to jest SaaS?


SaaS lub Software as a Service, znane również jako usługi ASP (dostawca usług aplikacji), oprogramowanie na żądanie lub - po prostu - usługa w chmurze, oferuje połączenie i subskrypcję usług IT zbudowanych na wspólnej infrastrukturze za pośrednictwem chmury i wdrożonych przez Internet, zamiast kupować i pobierać lub instalować lokalnie.

Innymi słowy, oprogramowanie, którego chcesz używać, jest dostarczane i zarządzane zdalnie, do którego możesz uzyskać dostęp za pośrednictwem preferowanej przeglądarki internetowej (i urządzenia mobilnego).

Jak ważna jest chmura?
Zgodnie z badaniami zawartymi w raporcie Flexera o stanie chmury w 2020 r. 61% firm wymieniło „migrację większej ilości zadań do chmury” jako jedną z ich najważniejszych inicjatyw chmurowych w 2020 r. (Zajmuje drugie miejsce, za „Optymalizacją istniejącego wykorzystania chmury”).

Powód jest taki:

Twoja firma wzrośnie o 19,63%, jeśli przeniesiesz chmurę

Tak właśnie wykazał raport firmy Vanson Bourne, który przeprowadził wywiady z 460 starszymi decydentami na temat wpływu przeniesienia ich firmy do chmury.

Dziesięć lat temu bardzo niewiele firm myślało o technologiach chmurowych.

W rzeczywistości w 2008 roku tylko 12% firm korzystało z aplikacji w chmurze.

Dziś to inna historia i nie jest już kwestia „czy”, ale „kiedy”.

Na przykład niedawna ankieta dotycząca technologii CIO przeprowadzona przez IDG wykazała, że ​​największy wzrost wydatków na IT w 2020 r. Dotyczy strategii przetwarzania w chmurze. Z tego powodu liczba firm przenoszących swoją działalność do chmury szybko rośnie, a 73% organizacji chce przenieść prawie wszystkie swoje aplikacje do SaaS do 2020 roku.

SaaS dosłownie przejmuje rynek przetwarzania w chmurze.

Nic więc dziwnego, że według Gartnera globalny rynek usług w chmurze publicznej wzrośnie do ponad 200 miliardów dolarów w 2019 roku, w porównaniu z 175,8 miliardów dolarów w 2018 roku.

Kto korzysta z aplikacji SaaS?
Firmy używają średnio 16 aplikacji SaaS do prowadzenia działalności każdego dnia, a jeśli korzystałeś z SaaS - osobiście lub zawodowo - zobaczysz, że SaaS jest odpowiedni dla każdego.

Czy subskrybujesz Dropbox, aby przechowywać swoje zdjęcia online?

To świetny przykład SaaS.

Innym przykładem może być praca. Jeśli jesteś marketerem i używasz platformy e-mail marketingu do wysyłania e-maili do swoich klientów, najprawdopodobniej korzystasz z modelu opartego na subskrypcji.

Szczególnie dla organizacji średniej wielkości SaaS jest przede wszystkim bezproblemową i opłacalną alternatywą, która oferuje nowe możliwości, elastyczne koszty, a także łatwą konserwację i wdrażanie.

Nie musisz posiadać super wydajnego komputera, własnego serwera ani zatrudniać geniusza IT, aby móc przechowywać informacje biznesowe w chmurze. SaaS umożliwia wielu użytkownikom dostęp do ogromnej bazy danych w dowolnym czasie i miejscu w Internecie.

Wszystko, czego potrzebujesz, to przeglądarka internetowa i urządzenie z dostępem do internetu i gotowe.

Rewolucja SaaS w oprogramowaniu CRM
Jeśli chodzi o oprogramowanie CRM

tware, wprowadzenie modelu SaaS można porównać tylko do rewolucji. Zmienił sposób wdrażania CRM z modelu „zaopatrzenia i własności” na model „subskrypcji i usług outsourcingowych”.

Według szacunków Analysys Mason to właśnie CRM będzie nadal napędzał wdrażanie modelu dostarczania SaaS.

Przyczyną wzrostu są liczne korzyści, jakie aplikacje SaaS CRM zapewniają firmom. I założenie, że tylko małe firmy przyjmują chmurę, która staje się mitem.

Oczywiście nie zawsze tak było.

Na początku świat oprogramowania dla przedsiębiorstw śmiał się z pomysłu przeniesienia swoich aplikacji biznesowych do chmury. Ale to się teraz zmienia, ponieważ przedsiębiorstwa udowodniły, że są w stanie zwiększyć przychody, przenosząc swoją działalność do chmury.

W rzeczywistości oczekuje się, że przedsiębiorstwa zajmujące się wdrażaniem SaaS prześcigną SMB do 2022 roku.

Jeśli więc jesteś małą firmą, firmą średniej wielkości czy przedsiębiorstwem, przyjrzyjmy się, jak Twoja firma może skorzystać, wybierając model SaaS CRM.

Kluczowe korzyści SaaS dla Twojej firmy
1. Brak dużej inwestycji początkowej
SaaS działa w modelu pay-as-you-go bez dużych opłat z góry. Aby używać CRM jako usługi, po prostu płacisz miesięczną lub roczną opłatę abonamentową.

Jest to jeden z powodów, dla których SaaS jest zwykle preferowany przez firmy średniej wielkości, które ostrożnie inwestują swoje budżety w nowe systemy - nawet jeśli uważa się to za krytyczne dla biznesu.

Pomyśl o początkowej inwestycji wymaganej, gdy posiadasz wszystkie poniższe produkty, w porównaniu z usługą SaaS - zarządzaną przez dostawcę.

Tak więc, zamiast ogromnych kosztów początkowych związanych z rozwiązaniem lokalnym, SaaS można traktować jako wydatki operacyjne (preferowane przez większość dyrektorów finansowych).

2. Opcja oszczędności kosztów
To jedna z najbardziej atrakcyjnych zalet - SaaS CRM może naprawdę zaoszczędzić pieniądze!

W rzeczywistości, jeśli chodzi o znaczenie, „niższe koszty ogólne” są drugim co do wielkości czynnikiem wpływającym na wdrożenie SaaS.

najważniejsze korzyści SaaS Porównując koszt rozwiązania SaaS CRM z kosztem zakupu oprogramowania, na początku może się wydawać, że opcja SaaS jest nadal droga.

Jeśli jednak weźmie się pod uwagę kwoty, które trzeba wydać na zakup niezbędnego sprzętu, a także zatrudnienie i zarządzanie ludźmi, aby to wszystko utrzymać, często okazuje się, że podejście SaaS jest w rzeczywistości tańszą opcją.

lokalnie a oprogramowanie jako usługa

Innymi słowy - korzystanie z SaaS oznacza, że ​​możesz zapomnieć o wydawaniu pieniędzy na dodatkowy sprzęt lub osoby obsługujące system.

3. Bezproblemowa dostępność
Model SaaS umożliwia dostęp do bazy danych CRM z dowolnego miejsca, na dowolnym urządzeniu iw dowolnym czasie.

Dzięki 99% czasu pracy potrzebujesz tylko połączenia internetowego i przeglądarki internetowej. Hostowany w chmurze i dostępny przez Internet, SaaS CRM jest szczególnie doskonały dla sprzedawców, którzy spędzają większość czasu w terenie.

4. Brak problemów IT
Bezproblemowe życie IT jest zdecydowanie najważniejszym punktem sprzedaży SaaS CRM.

Oparta na subskrypcji metoda wyceny praktycznie nie pociąga za sobą żadnych opłat za utrzymanie systemu, takich jak kopie zapasowe, aktualizacje i bezpieczeństwo.

Nie ma potrzeby, aby użytkownik kupował, instalował lub aktualizował sprzęt lub instalował lokalny serwer, co z pewnością jest kosztowne i wymaga konserwacji. To z kolei oznacza, że ​​nie musisz zatrudniać dedykowanego personelu IT.

A oto kolejny powód, dla którego będziesz się rozwijać szybciej:

Przechodząc do chmury, zobaczysz 15% redukcję wydatków na IT i 16,7% redukcję kosztów utrzymania IT.

Rozwiązania SaaS CRM są hostowane przez dostawcę SaaS, więc wszystkie aktualizacje, instalacje, konserwacja i nowi użytkownicy są podłączani do systemu bez żadnego wysiłku ze strony klienta.

Co więcej, obowiązkiem dostawcy SaaS jest dotrzymanie obietnic i zapewnienie, że sprzęt IT działa tak, jak powinien.

5. Rozwijaj i integruj, jak chcesz
Kilka lat temu istniała jedna obawa przy przyjmowaniu nowej aplikacji: że będzie ona kolidować ze sposobem Twojej codziennej pracy, zwłaszcza z programami, do których byłeś przyzwyczajony.

Wraz z rozwojem technologii użytkownicy aplikacji SaaS CRM mogą integrować się z oprogramowaniem już dostępnym na rynku i rozszerzać swoje rozwiązanie CRM, tak jak zrobiłby to klient lokalny.

Oznacza to, że klienci mogą nadal korzystać z oprogramowania, do którego są przyzwyczajeni, takiego jak systemy ERP lub klienty poczty e-mail (takie jak Gmail lub Outlook), ponieważ zwykle można je łatwo zintegrować z rozwiązaniem SaaS.

6. Wysoki poziom bezpieczeństwa
Według badania przeprowadzonego przez LogicMonitor 66% specjalistów IT twierdzi, że bezpieczeństwo jest ich największym zmartwieniem przy przyjmowaniu strategii chmury obliczeniowej dla przedsiębiorstw.

Ponieważ dostawca SaaS jest odpowiedzialny za utrzymanie danych, które powierzył mu klient, kwestia bezpieczeństwa staje się bardzo poważna, a dane klientów stają się super chronione.

Ich serwery są rozproszone w wielu lokalizacjach geograficznych i mają automatyczne kopie zapasowe, zapewniając wyższy poziom bezpieczeństwa niż byłoby w stanie zapewnić samo przedsiębiorstwo.

Chmura jest bezpieczna, a Twoje dane są bezpieczne. W rzeczywistości, według firmy Gartner, 95% awarii zabezpieczeń chmury wynika z błędu ludzkiego.

7. Łatwa skalowalność
Wreszcie model SaaS CRM można szybko skalować w górę, co oznacza, że ​​jeśli Twoja organizacja zdecyduje się na zwiększenie liczby użytkowników CRM, można to zrobić w ciągu jednego dnia.

Nie ma potrzeby długich zapytań, testów, zmiany architektury IT, instalowania dodatkowego oprogramowania i czekania.

Po prostu zmień abonament i voilà - więcej użytkowników uzyska dostęp do Twojego rozwiązania SaaS.

A jeśli potrzebujesz więcej przestrzeni dyskowej lub dodatkowej usługi - proces jest taki sam: szybki i prawie natychmiastowy do wdrożenia.

Właśnie z tego powodu - szybkość - co skłania firmy do przejścia na model SaaS.

Firmy, które już przeniosły chmurę, już doświadczają, jak szybko skalować.

W rzeczywistości 20% firm odnotowało średnią poprawę czasu wprowadzenia produktu na rynek - pozostawiając swoich konkurentów korzystających z rozwiązań lokalnych.

Z drugiej strony „skalowanie” w dół może wymagać dłuższego procesu, ponieważ dostawcy SaaS oferują jedną wersję produktu do obsługi swoich klientów, więc odejście ma odwrotny skutek.

Wniosek

SaaS ma wiele zalet.

Firmy na całym świecie przechodzą do chmury, w której mogą łatwo wynajmować usługi i cieszyć się bezproblemowym życiem.

Jeśli chodzi o adopcję SaaS, najważniejsze korzyści to:

  • brak problemów związanych z IT, co oznacza, że ​​użytkownik nie musi kupować, instalować i konserwować żadnego sprzętu;
  • brak dużych opłat licencyjnych z góry, zwłaszcza dodatkowych opłat za utrzymanie i aktualizacje;
  • łatwa personalizacja, ponieważ SaaS oferuje elastyczne i skalowalne rozwiązanie IT, które jest kompatybilne z wieloma innymi narzędziami biznesowymi.

Jeśli więc jesteś na rynku oprogramowania CRM i szukasz aplikacji SaaS, zarejestruj się poniżej, aby skorzystać ze spersonalizowanej wersji demonstracyjnej, a pokażemy Ci, jak SuperOffice CRM może pomóc w rozwoju Twojej firmy.