Jak CRM może pomóc w tworzeniu lepszych kampanii marketingowych

Dzisiejsi konsumenci są dosłownie bombardowani różnego rodzaju wiadomościami i ofertami, które pojawiają się z każdego zakątka.

Pomyśl o tym przez chwilę, ile razy dziennie otrzymujesz e-mail promocyjny od marki, w której się zapisałeś?

A co ważniejsze, jak często to czytasz?

Zdobywanie klientów nigdy nie było tak trudne, jak obecnie, ponieważ „wszyscy zajmują się marketingiem”.

Wszyscy są w mediach społecznościowych, każdy ma bloga, każdy może komentować, udostępniać, rozpowszechniać informacje - Ty to nazywasz!

Science Daily twierdzi, że aż 90% wszystkich danych na świecie zostało wygenerowanych w ciągu ostatnich kilku lat. Z kolei były dyrektor generalny Google, Eric Schmidt, powiedział, że w ciągu 48 godzin powstaje teraz więcej treści niż cała zawartość wyprodukowana od zarania dziejów do 2003 roku.

Nie wspominając o tym, że co minutę co najmniej 347 postów na blogu jest publikowanych przez samych użytkowników WordPressa.

Takie oszałamiające przyspieszenie informacji wpłynęło nie tylko na tempo, ale także na sposób, w jaki rozumiemy i prowadzimy marketing.

Pożegnanie z podejściem uniwersalnym
Wraz z gwałtownym rozwojem nowoczesnych technologii i rozpowszechnianiem kanałów mediów społecznościowych, klienci stają się coraz bardziej wybredni, wymagający i znający się na technologii. Wiedzą, czego chcą, mają szeroki wybór i nie można ich karmić byle czym. Zamiast tego żądają spersonalizowanych i różnorodnych sposobów angażowania się w produkty i usługi.

I dlatego stara dobra metoda kierowania na wszystkich za pomocą jednej wiadomości już nie działa. W rzeczywistości, według opublikowanego dzisiaj przez Janrain badania Online Personal Experience z 2013 r., 74% konsumentów online jest sfrustrowanych witrynami internetowymi, gdy ich zawartość, oferty lub reklamy nie mają nic wspólnego z ich zainteresowaniami.

Konsumenci nie tylko są sfrustrowani nieistotnymi treściami, ale także są skłonni całkowicie opuścić witrynę!

Więc co to oznacza dla dzisiejszych marketerów?

Oznacza to, że teraz modnym słowem jest RELEVANCE. Dziś mówimy o powstaniu wysoce zindywidualizowanego podejścia marketingowego, które jest napędzane głównie przez dane i technologię.

W rezultacie zmieniły się sposoby, w jakie marketerzy wykonują swoją pracę i wypełniają swój główny obowiązek - zwiększanie zainteresowania poprzez strategię pielęgnowania potencjalnych klientów i zwielokrotnianie konwersji klientów.

I jest to system CRM, który może pomóc marketerom pozostać na szczycie gry.

4 wskazówki, jak tworzyć lepsze kampanie marketingowe
Przyjrzyjmy się, jak oprogramowanie CRM może pomóc w usprawnieniu działań i tworzeniu lepszych kampanii marketingowych w czterech kluczowych obszarach:

1. Ukierunkowane prowadzenie
Jednym z najtrudniejszych zadań marketerów jest przejrzenie wszystkich danych klientów. Aby uzyskać odpowiedź od potencjalnych klientów, którzy są najbardziej skłonni do zakupu, marketerzy muszą wysyłać wiadomości, które dokładnie do nich przemawiają.

Na szczęście oprogramowanie CRM pomaga marketerom w przeszukiwaniu kontaktów i docieraniu do potencjalnie dochodowych klientów. Oprogramowanie CRM zawiera różnorodne informacje na temat zachowań i preferencji klientów, co pozwala podejmować świadome działania, które poprawią świadomość potencjalnych klientów i ich satysfakcję.

2. Segmentacja
Mówią, że wygrywają ci, którzy potrafią przewidywać, a nie reagować. To ostatnie jest bardzo prawdziwe w przypadku marketerów, ponieważ muszą oni być w stanie dostrzec wspólne trendy, zanim cokolwiek zaoferują.

Marketerzy chcą mieć możliwość segmentacji nie tylko według branży, zawodu czy wieku.

Tak, marketerzy chcą mieć możliwość podziału na segmenty według branży, stanowiska i wielkości firmy - a la, marketing oparty na kontach.

Ale chcą również segmentować na podstawie ostatnich działań, odpowiedzi, osobistych upodobań, produktów już zakupionych, otwartych e-maili, odpowiedzi na e-maile, a nawet aktywności w mediach społecznościowych.

A im ostrzejszy jest profil potencjalnego klienta, tym więcej możliwości mają marketerzy, aby spersonalizować swoje komunikaty iw ten sposób podbić serca osób!

Jeśli użyjemy marketingu e-mailowego B2B jako przykładu, segmentacja bazy subskrybentów nie tylko zwiększy przychody, ale poprawią się wszystkie wskaźniki marketingu e-mailowego.

tworzyć lepsze kampanie marketingowe z wykorzystaniem segmentacji

3. Spersonalizowana treść
Po wybraniu, do kogo chcesz kierować reklamy, i podzieleniu bazy danych na znaczące grupy, nadszedł czas na indywidualizację przekazów marketingowych.

Zacznijmy od oczywistego „nie, nie” - koniec z anonimowością, koniec z „Drogi Kliencie”, „Witaj przyjacielu” lub innych bezosobowych adresach, które krzyczą „Marketing masowy!”.

Dzisiejsze systemy CRM pozwalają zwracać się do potencjalnych i obecnych klientów po imieniu. Możesz też zaimponować im, wiedząc, dla jakiej firmy pracują. Nie wspominając już o tym, że wiedząc, czy zwracasz się do mężczyzny czy kobiety, czy zwykły sprzedawca lub najwyższy menedżer znacznie pomogliby w dostosowaniu treści wiadomości i przyciągnięciu uwagi klientów.

Mając te szczegóły, możesz zasugerować pomysł, udzielić informacji, a nawet ukształtować całą komunikację tak, aby odpowiadała konkretnemu klientowi.

Korzyści z tego są ogromne, ponieważ im bardziej spersonalizowane są treści, tym większe prawdopodobieństwo, że zauważysz lepsze wskaźniki odpowiedzi, silniejszą percepcję marki i większe przychody. W ten sposób rozwiązania CRM pozwalają ekspertom ds. Marketingu skupić się bardziej na kliencie, a nie na produkcie.

4. Przetwarzaj plan
Czy nie byłoby wspaniale, gdybyśmy mogli znaleźć to, co działa, a następnie używać go wielokrotnie, zamiast zaczynać od zera za każdym razem?

Dzięki oprogramowaniu CRM możesz analizować, czy Twoje kampanie odniosły sukces i przyniosły rezultaty. Eliminuje to wszelkie domysły i opinie oraz pomaga skupić się tylko na tych kampaniach, które były najskuteczniejsze.

Gdy dowiesz się, które z nich były najlepsze, możesz ponownie wykorzystać najbardziej udane kampanie i szablony dla nowych kontaktów i odbiorców. Prowadzi to do obniżenia kosztów marketingowych i zwiększenia liczby konwersji. A kto tego nie chce?

Wniosek
Dzięki CRM możesz nawiązać kontakt z potencjalnymi i klientami na bardziej osobistym poziomie, przewidywać życzenia klientów i zaskakiwać ich wiedzą, czym są zainteresowani.

I możesz zmienić starą jednokierunkową ulicę komunikatów marketingowych w dwustronny dialog między marketerami a klientami.