18 statystyk CRM, które musisz znać

Oprogramowanie CRM jest obecnie największym rynkiem oprogramowania na świecie, a wzrost nie zwalnia. W rzeczywistości oczekuje się, że CRM osiągnie obecnie ponad 80 miliardów dolarów przychodów do 2025 roku.

Jednym z kluczowych czynników rozwoju CRM jest dostępność. Firmy chcą mieć dostęp do danych klientów w czasie rzeczywistym, a wiodące są rozwiązania mobilne i chmurowe.
Od obsługi klienta i marketingu e-mailowego po personalizację, firmy oczekują teraz możliwości łączenia platform i technologii z danymi klientów, aby zapewnić bardziej spersonalizowane doświadczenia.
Branża CRM rozwija się w oszałamiającym tempie, a co roku przedstawiane są nowe statystyki oparte na trendach CRM.

Powód?

CRM jest teraz sercem każdej rozwijającej się firmy.

W 2019 roku zaobserwowaliśmy zwiększone wykorzystanie oprogramowania CRM na urządzeniach mobilnych.

Pomogły temu firmy, które coraz częściej stosowały rozwiązania CRM oparte na chmurze, umożliwiając swoim pracownikom dostęp do oprogramowania w dowolnym miejscu na wybranym przez nich urządzeniu inteligentnym.

Ci, którzy przyjęli te technologie, zauważyli ogromną poprawę zarówno w zakresie wdrażania oprogramowania CRM przez swoich pracowników, jak i przestrzegania limitów sprzedaży - A według Buyer Zone (obecnie przejętej przez Business.com) 91% firm z więcej niż 11 pracownicy korzystają teraz z oprogramowania CRM.

Ale na które statystyki należy zwrócić szczególną uwagę?

A idąc naprzód w 2020 roku, co się stanie?

Nie martw się, zapewniamy Ci ochronę.

W tym wpisie na blogu opartym na danych przyjrzymy się niektórym z najważniejszych statystyk oprogramowania CRM opublikowanych w zeszłym roku, ich przyczynom i wpływowi, jaki będzie miał na Twój biznes w 2020 roku i później.

Biorąc pod uwagę, że każdego dnia 150 000 osób korzysta z SuperOffice CRM, mamy unikalny dostęp do milionów punktów danych dotyczących najważniejszych trendów, którymi będziemy udostępniać w tym raporcie.

(Zawsze aktualizujemy te dane dzięki najnowszym badaniom i rozwojowi w branży CRM).

Powstanie mobilnego CRM
Od samego początku istnienia CRM, niektórym firmom trudno było skłonić pracowników do przyjęcia i używania oprogramowania. Jednak wraz z rosnącym wykorzystaniem i zależnością od technologii mobilnych firmy korzystające z mobilnych rozwiązań CRM odnotowują znacznie wyższe wskaźniki wykorzystania.

Oferowanie mobilnego dostępu do CRM nie tylko zwiększa wykorzystanie oprogramowania, ale także zwiększa produktywność siły roboczej. Statystyki Forester wykazały, że 50% zespołów poprawiło swoją produktywność dzięki zastosowaniu mobilnego CRM.

I to nie koniec. Użytkownicy mobilnego CRM osiągają lepsze wyniki!

Z raportu Nucleus Research wynika, że ​​65% firm korzystających z mobilnego systemu CRM osiąga limity sprzedaży. Podczas gdy tylko 22% przedstawicieli korzystających z niemobilnego CRM osiągnęło te same cele.

Firmy z mobilnym CRM osiągają limity sprzedaży

Te informacje są filtrowane zarówno do firm, jak i ich pracowników.

Globalny rynek mobilnego CRM wzrośnie w tym roku o 11% do 15 miliardów dolarów, ponieważ firmy starają się łączyć ze swoimi klientami za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Chociaż wykorzystanie CRM na urządzeniu mobilnym jest nadal niższe niż na laptopie lub komputerze stacjonarnym, rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych i tabletów oznacza, że ​​81% użytkowników uzyskuje dostęp do oprogramowania CRM z wielu urządzeń.

Urządzenia używane do uzyskiwania dostępu do oprogramowania CRM

Wzrost liczby rozwiązań CRM opartych na chmurze
To rosnąca potrzeba dostępu do ich oprogramowania z wielu urządzeń i lokalizacji doprowadziła do rozpowszechnienia się rozwiązań CRM opartych na chmurze.

W 2008 roku tylko 12% firm korzystało z CRM w chmurze - liczba ta wzrosła do 87%!

Wzrost wskaźników wdrażania CRM w chmurze

Posiadamy również własne dane potwierdzające te statystyki.

Na przykład tylko 15% nowych klientów subskrybowało chmurowy CRM SuperOffice w 2010 roku. Obecnie nasz chmurowy CRM jest sprzedawany 97% naszych klientów.

W SuperOffice zaobserwowaliśmy wzrost wykorzystania chmury CRM z 15% w 2010 roku do 97% w 2019
Chociaż początkowo uważano, że przynosi korzyści tylko mniejszym firmom, adopcja SaaS szybko rośnie wśród przedsiębiorstw.

W 2019 roku wydatki na oprogramowanie jako usługę (SaaS) osiągną około 42 miliardy dolarów i będą stanowić 75% całkowitych wydatków na oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM), co będzie kontynuacją szybkiego spadku liczby wdrożeń lokalnych.

Ale co przyniesie rok 2020 i później?

Wzrost CRM nie zwalnia
Przychody ze sprzedaży oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM) wyprzedziły systemy zarządzania bazami danych i stały się największym ze wszystkich rynków oprogramowania. A ponieważ do 2025 roku przychody mają osiągnąć ponad 80 miliardów dolarów, nie jest zaskoczeniem, że CRM jest najszybciej rozwijającym się rynkiem oprogramowania.

Prognoza przychodów z oprogramowania CRM (miliony dolarów)

Skąd więc pochodzą te prognozy?

Prawie 60% organizacji spodziewa się zwiększenia wydatków na IT w 2019 r. I tak pozostanie w 2020 r.

Większość firm postrzega inwestycje rok do roku jako konieczne, aby k

na bieżąco z nowymi i powstającymi technologiami oraz transformacją cyfrową.

I jest mało prawdopodobne, aby ten trend się zmienił, ponieważ firmy inwestują więcej w CRM, aby uzyskać zgodność z RODO.

Widzimy, że oprogramowanie CRM jest liderem w tej inwestycji technologicznej, a 44% firm planuje zwiększyć budżety IT w 2020 r., W porównaniu z 38% w 2019 r. Nie tylko po to, aby nadążyć za konkurencją, ale także w wyniku poprawy sprzedaży. .

Dokąd idą te dodatkowe wydatki?

Głównie na produktach przeznaczonych dla klientów.

 

Zwiększone inwestycje w oprogramowanie związane z CRM

Na szczycie stołu znajduje się 47% firm planujących zwiększyć wydatki na oprogramowanie pomocy technicznej i obsługi klienta.

Inwestycja w oprogramowanie do obsługi klienta pokazuje, że firmy mają zamiar zatrzymać dotychczasowych klientów. Nie tylko poprawiając obsługę klienta, ale także zapewniając opcje samoobsługi online.

Spersonalizowany marketing
Firmy inwestują więcej nie tylko w oprogramowanie do obsługi klienta.

Największa część portfela marketerów cyfrowych w 2020 r. Przypada na marketing e-mailowy. Szacuje się, że w 2020 roku Stany Zjednoczone wydadzą ponad 350 milionów dolarów na reklamy e-mailowe, co ma sens, biorąc pod uwagę niezmiennie wysoko oceniany ROI e-maili, który daje zwrot 51 dolarów z każdego wydanego 1 dolara.

Najważniejsze priorytety marketingu cyfrowego na 2018 rok

Nie tylko marketerzy widzą zwiększone przychody, ale ponieważ doświadczenie klienta zajmuje najwyższe miejsce w priorytetach marketingowych, dostarczanie spersonalizowanych wiadomości marketingowych za pośrednictwem marketingu e-mailowego to pewny sposób na pokonanie konkurencji i zbudowanie marki, której konsumenci ufają.

(Nie wiesz, jak spersonalizować swoje kampanie e-mailowe? Skorzystaj z tych przykładów marketingu e-mailowego B2B, aby Cię zainspirować).

2020 rokiem klienta (znowu)
Wszystkie te statystyki i badania wskazują, że rok 2020 będzie rokiem klienta.

Żyjemy w świecie, w którym 60% konsumentów rozpoczyna poszukiwania produktów w jednej lub kilku wyszukiwarkach przed przejściem do określonej witryny internetowej - i będą oni używać urządzeń mobilnych, laptopów i komputerów stacjonarnych do wyszukiwania interesujących ich produktów.

Aby zaangażować potencjalnych klientów na wielu urządzeniach w wielu kanałach, potrzebujesz danych i procesów. A dzięki oprogramowaniu CRM możesz stworzyć pełny przegląd każdej osoby, z którą się łączysz.

Wniosek
W ostatnich latach branża CRM odnotowała oszałamiający wzrost.

I rok 2019 nie był inny. W zeszłym roku okazało się, że ogólne wykorzystanie CRM wzrosło z 56% do 74%.

Rozbicie tej statystyki pokazało, że 91% firm zatrudniających powyżej 11 pracowników korzysta obecnie z CRM, w porównaniu z 50% firm zatrudniających 10 lub mniej pracowników.

Wzrost ten w żadnej mierze nie zależał od tego, jak skuteczni byli użytkownicy. 74% z nich twierdzi, że oprogramowanie CRM poprawiło ich dostęp do danych klientów!

Firmy będą nadal zwiększać inwestycje w rozwiązania CRM. Napędzana nie tylko poprawą wyników, ale także potrzebą dotrzymywania kroku konkurencji i tworzenia wspaniałych doświadczeń klientów. Wszystko to ma przekształcić sektor CRM w przemysł o wartości 80 miliardów dolarów do końca 2025 roku.

Co powinieneś zrobić?

Cóż, jeśli Twoja firma nie przyjęła jeszcze CRM - teraz jest czas na inwestycje. A jeśli możesz uzyskać dostęp do swojego rozwiązania CRM tylko za pośrednictwem komputera stacjonarnego lub laptopa, czas przejść na urządzenia mobilne.

Oceniając opcje oprogramowania CRM, najlepiej dać swoim pracownikom możliwość pracy w dowolnym miejscu i na wybranym przez nich urządzeniu. Im wygodniejszy jest im dostęp do platformy, tym większe prawdopodobieństwo, że z niej skorzystają. I klucz do sukcesu CRM!